Merak Edilenler ve Çok Sorulan Bazı Soruları Sizin İçin Cevapladık

Kediler neden tüy döker sorusu en çok merak edilen sorulardan bir tanesidir. Fizyolojik tüy döküm miktarının aşılması bir sorunun göstergesi olabilir. Tüy dökülmesinin en önemli sebeplerinden biri gıdadır. Can dostlarımıza verdiğimiz gıdaların tam dengeli bir içerikte olması gerekir. En iyi içeriğe sahip mamalar bile stres yaratacak dönemlerde kedimiz için vitamin ve mineral açısından eksik kalabilmektedir. Özellikle mevsim geçişlerinde ek takviyeler yapmak ve sık sık taramak dönemi daha rahat atlatmasında fayda sağlayacaktır. Bunun yanında hormonel değişimler, metabolizma hastalıkları, hormon hastalıkları, paraziter enfestasyonlar, allerji ve psikolojik rahatsızlıklar da tüy dökülmesine neden olmaktadır. Unutulmamalıdır ki her şey yolunda olsa bile bir miktar tüy dökülmesi olacaktır ve bu normaldir. Patili günler dileriz.

Köpeklerin sindirim sistemi kedilerden biraz farklıdır. Köpekler omnivor canlılardır. Yani hem ot hem et tüketebilirler. Buda karbonhidratları yüksek oranda sindirebildiklerini göstermektedir. Köpeğimizde herhangi bir sağlık sorunu yok ise ve hekiminiz farklı bir beslenme programı uygulamıyor ise; anne sütünden kesildikten sonra 4. Aylarına kadar dört öğün beslenmelidir. Yani kilolarına uygun günl

Hayır yapmaz. Aslında kist yapan şey tüy değil tüy üzerine yapışmış olan parazit yumurtalarının ağız yolu ile alınmasıdır. Bu parazitlerden bazıları sindirim sisteminden göç geçirerek farklı organlarda kist yapıları oluşturur. Peki, bunun önüne geçmek mümkün mü? Evet, elbette mümkün. Kedilerimizin belli aralıklarla (bu aralık hekim tarafından belirlenir) antiparaziter ilaçlamasını yaptırmalıyız ve kum kaplarını günde bir veya iki defa temizlemeliyiz. Kum temizliği sonrası ellerimiz bol su ve sabunla temizlemeliyiz. Eğer bunlara dikkat edersek dökülen ve yutulan tüyler bizim için sorun oluşturmaz. Patili günler dileriz.

Öncelikle bulduğunuz yavru kedi eğer korunaklı bir yerde değil ise zarar gelecek bir alanda ise eldiven giyerek yakın ve daha korunaklı bir yere alınmalıdır. Anne kediler yemek yemek, su içmek ve ihtiyaçlarını karşılamak için yuvadan ayrılabilmektedir. Anne kedinin dönemsi beklenmelidir. Bu sekiz saat kadar sürebilir. On günlükten küçük yavrular 12 saat beslenmediği takdirde hayati risk ile karşı karşıya gelmektedir. Eğer anne bu süre zarfında gelmez ise bulunan yavru alınmalı ve en yakın veteriner kliniğine götürülmelidir. Sağlık durumu kontrol edilen yavrulara öncelikle sütanne aranmalı o zaman zarfında kedi anne sütü ile beslenmelidir. Yavruların vücut ısılarını sağlayamadıkları ve ilk bir buçuk ay yardımla idrar yaptıkları unutulmamalıdır. Patili günler dileriz.

Kediler için uygun kısırlaştırma yaşı ortalama 6-8 aylık yaştır. Bunun genel sebebi kedimize uygulanan aşıların tamamlanmış olması, diş değişiminin tamamlamasıdır(stres açısından). Fakat her yaşta kedide kısırlaştırma operasyonu yapılabilmektedir. Yapılan çalışmalarda hiç kızgınlık göstermeden kısırlaştırılan dişi kedilerin meme tümörü oranının bir kere kızgınlık gösterip kısırlaştırılan kedilere oranla daha düşük olduğu tespit edilmiş. Erkek kediler için ise kısırlaştırma için kötü alışkanlıklar kazanmadan (koku bırakma, eşya veya insanla mastürbasyon vb) yapılmasını önermekteyiz. Çünkü bazı alışkanlıklar kalıcı olabilmektedir. Patili günler dileriz.

Kedilerin eğer bir sağlık sorunu yok ise bütün gün tüketeceği mamayı serbest besleme ile verilmelidir. Yani kedinin mama kabı bir gün tüketeceği mama ile doldurulur. Kediler 8-12 öğünde bu mamayı tüketirler. Fakat bazı hormonel rahatsızlıklar nedeniyle veya obezite gibi hastalılardan dolayı öğün ve mama kısıtlamasına gidilebilir. Bu kısıtlamalar bir hekime danışılarak yapılması daha sağlıklı olacaktır. Patili günler dileriz.

Kedime aşı yaptırmasam ne olur sorusu oldukça sık sorulan bir sorudur. Özellikle aşıların yan etkisinden korkan hasta sahiplerinin en çok aklını karıştıran soruların başında gelir. Fakat aşılama oldukça önemlidir. Özellikle kediler arası bulaşıcı hastalıklara karşı korunmanın en önemli yolu aşılamadır. Yan etkiler konusunda hekimlerinizden detaylı bilgiler alarak aşılama takvimine uymanız can dostunuzun sağlığı için çok önemlidir. Bazı hastalıların maalesef tedavisi yoktur ve bundan korunmanın tek yolu aşılamadır. Patili günler dileriz.

Köpeğime aşı yaptırmasam ne olur sorusu oldukça sık sorulan bir sorudur. Özellikle aşıların yan etkisinden korkan hasta sahiplerinin en çok aklını karıştıran soruların başında gelir. Fakat aşılama oldukça önemlidir. Özellikle kediler arası bulaşıcı hastalıklara karşı korunmanın en önemli yolu aşılamadır. Yan etkiler konusunda hekimlerinizden detaylı bilgiler alarak aşılama takvimine uymanız can dostunuzun sağlığı için çok önemlidir. Bazı hastalıların maalesef tedavisi yoktur ve bundan korunmanın tek yolu aşılamadır. Patili günler dileriz.