Köpek Çip Takma

Köpek Çip Takma

Resmi gazetede yayınlanan tebliğe göre, 2021 yılı sonuna kadar, köpeklere çip takılması zorunlu hale getirildi. Tebliğe uymayarak çip taktırmayan köpek sahiplerine ise para cezası uygulanıyor. Kliniğimizde steril ortamlarda, deneyimli veterinerlerimiz tarafından, Tarım ve orman bakanlığı onaylı köpek çip takma uygulamasını acısız olarak gerçekleştiriyoruz.

Köpek Çip Takma İşlemi Nasıl Yapılır?

Elektronik tanımlamaya yarayan mikro çip, kalıcı bir yöntemdir. Pirinç tanesi kadar küçük olan bu mikro çip, köpeklerin boyunlarının arkasındaki deri altına yerleştirilir. Kliniğimizin deneyimli veterinerleri, mikro çipi köpeklere ağrı ya da acı hissetmeden çok kısa sürede enjekte ediyorlar. Tebliğden önce de, özellikle yurt dışına götürülecek köpeklere bu uygulamayı yaptığımızdan, veterinerlerimiz bu konuda oldukça deneyim kazandılar.

Yerleştirdiğimiz bu mikro çipler ile birlikte, köpek sahiplerine çip bilgilerini de içeren yeni kimlik kartlarını da veriyoruz. Böylece, köpeğin kaybolması durumunda belediyeler, hayvan barınakları ve veterinerler, elektronik cihazla tarama yaparak kendilerine gelen köpekleri kontrol edebiliyorlar. Mikro çip üzerinde bulunan, köpek sahibinin iletişim numaralarından arayarak, köpeklerine kavuşmalarını sağlayabiliyorlar.

Kliniğimizde taktığımız mikro çipler sayesinde, sahipli köpeklerin sokaklara terk edilmesinin de önüne geçilmiş oluyor. Mikro çipi deri altına enjekte ettiğimiz için, köpeklerin enfeksiyon kapmalarını önlemek maksadı ile hazırladığımız steril odada bu işlemi gerçekleştiriyoruz. Ayrıca, mikro çipi en uygun bölgeye enjekte ettiğimizden, köpekler işlem esnasında ağrı duymuyorlar. Uygulamamızdan sonra da, ağrı ya da acı hissetmiyorlar.