Kedi Parazit Tedavisi

Kedilerde antiparaziter mücadele için yapılan ilaçlamadır. Bu ilaçlama ile kedilerde bulunan hem iç parazitler (endoparazit) hem de dış parazitler (ektoparazit) mücadelesi yapılmış olur.

Kedi Parazit Tedavisi

Kedilerde iç parazit ve dış parazit olmak üzere iki tür parazit bulunur. İç parazitler vücudun içerisinde genellikle mide ve bağırsağa yerleşirler. Buradan beslenmeye çalışan parazitler, kedilerin sindirim sistemine zarar verir. Bunun sonucunda bazı sağlık problemleri baş gösterecektir. Dış parazitler ise kedinin derisine yerleşerek burada yaşarlar. Özellikle yavru kedilerde tehdit oluşturan bir durumdur. İç ve dış parazit aşısıyla bu sorun çözülebiliyor. Veteriner hekimi tarafından verilen aşı takvimine uymanız, kediniz için en iyisidir.

Kedi Parazit Belirtileri Nelerdir?

Yavru kedilerle sıklıkla görülen bu durum sadece aşıyla çözülebilir. Parazite sahip olan kedilerde zayıflık ve iştah artışı görülür. Kediler ne kadar beslense de parazitler bu besinleri sindirim yollarında yok ederek beslenmeye engel olurlar. Bazı belirtiler;

İshal

Kusma

Karın ağrısı

Şişkinlik

İştah artışı

Kanlı dışkı

Kediniz bu belirtileri gösteriyorsa veteriner hekimine götürmelisiniz. Kediler parazit aşısı olsa bile bir süre sonra tekrar aşı olunması gerekir. Parazit, devamlı tekrarlayan bir kedi sağlık sorunudur.

Kedi Parazit Ölümcül Mü?

Yavru kedilerde bu durum maalesef ki ölümcül olabiliyor. Yetişkin kediler bağışıklık geliştirdiği için parazit hastalığından ölümcül düzeyde etkilenmezler. Kediler düzenli olarak deri altından bir aşı ve iç parazitler için ağız yoluyla ilaç almalıdır. Kedinizin aşı takvimini kontrol edin ve geciktirmemeye dikkat edin. Kedilerde parazit artış gösterdiği zaman başka hastalıklara yol açabildiği görülmüştür.