Köpek Suni Tohumlama

Köpek Suni Tohumlama

Erkek köpekten alınan spermlerin dişi köpeğin rahmine özel ekipmanlar aracılığıyla transfer edilmesine suni tohumlama denir. Özellikle doğal yollarla hayvanın çiftleşmesi mümkün değilse suni tohumlama ile gebelik oluşturuluyor. Bazı köpek sahipleri ise özel bir cins oluşturmak adına tercihen bu yöntemi kullanıyor. Piyasada köpek suni tohumlama için özel setler mevcuttur.

Köpek Suni Tohumlama Nasıl Yapılıyor?

Suni tohumlama için satılan araç gereçler yardımıyla işlem kolayca yapılıyor. Fakat dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır. Örneğin dişi köpekte östrus yani kızgınlık belirtilerinin başlaması gerekiyor.

Bu belirtiler şu şekildedir;

Cinsel organların şişlik,

Saldırgan tavırlar,

Cinsel organı yalama,

Yemek ve su tüketiminde azalma

Belirtileri gösteren dişi köpekler çiftleşmeye ya da suni tohumlamaya hazırdır. Bu dönemde tohumlama yapılması başarı şansını artırıyor. Erkek köpekten alınan spermler özel bir teknikle dişi köpeğin rahmine bırakılıyor.

Köpek Suni Tohumlama Yöntemi

Köpek suni tohumlama yöntemi ile gebelik oluşturmak için uzman veteriner kliniklerinden hizmet almak son derce önemlidir. Yanlış dönmede, uygun olmayan damızlık erkek köpekten alınan spermin döllenme oluşturma ihtimali oldukça düşüktür.

Aynı şekilde dişi köpeğin de kızgınlık dönemini doğru tespit etmek gerekiyor. Tohumlamada kesinlikle akraba köpekler kullanılmamalıdır. Steril ve hijyenik koşullarda yapay döllenme sağlanmalıdır. Erkek köpekten alınan spermler aktivitesini yitirmeden aşılama yapılmalıdır. Sperm toplarken sette bulunan suni vajen ya da elektroejakülatör kullanılmalıdır.