Kedi Kısırlaştırma Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Kedilerin daha sağlıklı bir ömür sürmeleri ve kontrollü üremeleri için yapılan kedi kısırlaştırma işlemi sonrasında dikkat edilmesi gereken bir takım konular vardır. Bu konulara makalede detaylı olarak değinilmiştir. Bahsedilen konu başlıkları şu şekildedir:

• Kedi kısırlaştırma işlemi nedir?

• kedi kısırlaştırma sonrası yara bakımı

• kedi kısırlaştırma sonrası ne zaman kendine gelir?

• kedi kısırlaştırma sonrası oluşan komplikasyonlar

• kedi kısırlaştırma sonrası ne zaman iyileşir?

• kedi kısırlaştırma sonrası dikişler ne zaman alınır?

Yukarıdaki maddelere ilerleyen paragraflarda detaylı olarak değinilmiştir.

Kedi Kısırlaştırma İşlemi Nedir?

Kedi kısırlaştırma, dişi kedilerde ve erkek kedilerde farklılık gösterir. Kedi kısırlaştırma, kedilerin üreme organlarının alınarak üremelerini engellemeleri şeklinde açıklanır. Erkek kedinin üreme organının alınmasına kastrasyon denir. Dişi kedinin rahim ve yumurtalarının alınması işlemine de sterilizasyon arı verilir.

Kedi kısırlaştırma işlemi alanında uzman veterinerler tarafından yapılmalıdır. İşinin ehli konya veteriner hekimleri bu konuda örnektirler. Hayvanlarla alakası olmayan, bilgisiz veterinerlere hayvanların emanet edilmemesine dikkat edilmelidir.

Kısırlaştırma ameliyatı sonrasında kedi sahiplerinin dikkat etmesi gereken önemli konular vardır. Bu konulara makalenin ilerleyen paragraflarında değinilecektir.

Kedi Kısırlaştırma Sonrası Yara Bakımı

Kısırlaştırılma ameliyatını yeni atlatmış bir kedinin en kadar kısa sürede toparlanması için sahibinin dikkat etmesi gereken detaylar vardır. İlk aşamada ameliyatlı bölgenin bakımı konusunda özen gösterilmelidir. Dikiş sürekli kontrol edilmelidir. Ameliyat bölgesi şiş ve mor ise normaldir. Fakat bölgeden akıntı geliyorsa, yara kanıyorsa, şişlik büyüyor ve çoğalıyorsa normal değildir. Yaranın kuru olması gereklidir.

Bu tarz durumlarla karşılaşıldığı zaman kedinin veterinere götürülmesi gerekir. Kedinin bu bölgeyi yalaması ve yarasına zarar vermesi engellenmelidir. Veterinerinizin anlattığı şekilde yaraya pansuman yapmak da hızlı iyileşmesi açısından önemlidir. Veterinerin belirlediği muayene tarihlerinde kediyi kontrole götürmek de yaranın çabuk toparlanması için uygun ve doğru bir adım olacaktır.

Kedi Kısırlaştırma Sonrası Ne Zaman Kendine Gelir?

Kedinin kısırlaştırma işleminin ardından kendine gelmesi için 24 saat bir süre geçmesi gerekiyor. Eski düzenine, eski alışkanlıklarına dönmesi için ilk 7 ve 10 güne kadar kontrol etmek gerekir. Bu süreçte gerekli özen gösterilirse kedi normal düzenine en kısa sürede dönecektir.

Kedi Kısırlaştırma Sonrası Oluşan Komplikasyonlar

Kısırlaştırma işleminin ardından kedilerde genellikle en sık rastlana komplikasyon iştah artışı olarak gözlenmiştir. İştah artışı ile doğru orantılı olarak kedilerin kilo alması ve obezite olması sonucu vardır bu nedenle iyileşme süresinin ardından kısırlaştırılmış kedilere uygun olan mama kullanımına geçmek doğru olacaktır.

Bunun haricinde kedinin depresyona girdiğine dair söylentiler vardır. Fakat bu doğru değildir. Çünkü kediler insanlar gibi cinsel hayatı zevk alarak yaşamazlar, onların amaçları sadece üremektir. Bu nedenle de depresyona girdikleri düşüncesi yanlış bir inanıştır.

Kedi Kısırlaştırma Sonrası Ne Zaman İyileşir?

Kedi kısırlaşma ameliyatından sonra gerekli bakım ve kontrolleri yapıldığı zaman 15 gün içerisinde iyileşir.

Kedi Kısırlaştırma Sonrası Dikişler Ne Zaman Alınır?

Kedinin dikişlerinin, kısırlaştırma ameliyatı sonrasında 10 ve 14 gün içinde uzman veteriner hekim tarafından alınması gerekir.

Kedi Kısırlaştırma Sonrası Beslenme Ve Tuvalet

Kedinin ameliyat sonrası 7 ve 10 gün arasında normal beslendiği mamalar ile beslenmeye devam etmesi gerekir. Bu ameliyat sonrası oluşan komplikasyonları incelemek için dikkat edilmesi gereken önemli bir konudur.

İkinci önemli konu ise tuvalet takibi yapmaktır. Kedinin tuvaletini bulunduğu yere yakın bir alana koymak iyi olacaktır. Bu süreçte kedi kumu yerine parçalanmış kağıt kullanmak süreci takip edebilmek açısından önemlidir.

Her tuvaletin ardından bu kağıtlar değiştirilmelidir. Kedinin yarasının mikrop kapmaması için tuvalet temizliğine dikkat edilmesi gerekir. Kedinin tuvaletinde ilk 24 saat içinde kan görülürse bu normal karşılanabilir fakat 24 saatin devamında kan görülüyor ise mutlaka veterinere götürmek gerekir.

Kedi Kısırlaştırma Sonrası Nelere Dikkat Edilmeli?

Kedi kısırlaştırma ameliyatının ardından ilk 24 saat oldukça önemlidir. Kedinin yarasından beslenmesine, tuvaletinden uykusuna kadar her bir detay ayrı önem taşır. Öncelikle kedinin kendi kendisini iyileştirebildiğini bilmek gerekiyor. Onun yalnız kalması için rahat bir alan bırakılmalı ve sakin bir ortam sağlanmalıdır. Bu aşamada sessizliğe ihtiyacı vardır. Anestezinin etkisinin geçmesi ile beraber kediye az miktarda olacak şekilde su ve mama vermek gerekir.

Ameliyatın ardından ilk bir hafta 10 günlük süre boyunca normal beslenme düzeninde, her zaman kullanılan mamalarla beslemek önem taşır. Direkt olarak mamaların değiştirilmesi ameliyat sonrası oluşacak komplikasyonların anlaşılmasını güçlendireceği için mama konusu dikkat edilmesi gereken bir konudur.

Yukarıdaki paragraflarda detaylı olarak değinilen tuvalet konusuna dikkat etmek gerekir. Kedinin tuvaletini inceleyerek sağlık durumu hakkında çıkarımlar yapılabilir.

Kısırlaştırma ameliyatı sonrası ameliyat dikişlerinin patlamaması veya zarar görmemesi için kedinin ani hareketler yapmasına, koşmasına, hoplayıp zıplamasına engel olunması gerekiyor. Ameliyattan sonra kedinin ameliyat dikişini yalamasına engel olmak gerekiyor. Bunun için de yakalık kullanmak öneriliyor.