Köpek Tıraşı

Köpek Tıraşı

Köpek tıraşı, köpek sahipleri tarafından yaz aylarında yaygın olarak gördüğümüz bir durum. Halk arasında köpek tıraşının sıcaktan koruyacağı düşünülüyor. Oysa ki köpekler tüyleri sayesinde sıcaktan korunurlar. Yapılan araştırmalara göre tüylü köpeklerde deri sıcaklığı yaz aylarında düşük seyrediyor. Tüyleri tıraş edilmiş köpekler yaz sıcağından daha fazla etkileniyorlar.

Köpek Tıraşı Gerekli Midir?

Köpeklerin tüyleri ameliyat gibi durumlarda tıraş edilebilir. İkinci bir sebep olarak, köpeğinizin tüyleri birbirine karıştıysa ve çözülemeyecek şekilde düğüm meydana geldiyse, tamamı olamayacak şekilde veteriner kontrolünde tıraş edilebilir. Fakat bunun dışında köpeklerin tüylerini tıraş etmek için gerekli bir sebep yok. Bazı hayvan sahipleri, köpeklerin dökülen tüylerinden rahatsız olduğu için tıraş yöntemine başvuruyor. Bu hayvan sahiplerine önerimiz, köpeğin tüylerini keserek psikolojilerini bozmamalarıdır. Tarak veya tüy toplayıcı aletler tüy sorununu minimuma indirilebilir.

Köpek Tıraşı Zararları

Bilinçsiz köpek tıraşının pek çok olumsuz etkisi bulunuyor. Köpekler tıraş oldukları ilk günler saklanmak isteyecekler. Bunun sebebi ise onu koruyan tüylerinin artık olmamasıdır. Köpek tıraşının diğer zararları şöyle sıralanabilir;

Tıraş sonrası depresyon belirtileri görülür.

Sıcak ve soğuktan daha fazla etkilenirler.

Deride güneş yanıkları meydana gelir.

Darbelere karşı dayanıksız olurlar.

Köpeklerin tüylerini tıraş etmek hiçbir zaman olumlu bir sonuç getirmez. Köpeklerde tıraş sonrası depresyon ve içe kapanıklık görülmüştür. Gerekli durumların dışında köpek tüyleri asla tıraş edilmemelidir.