Kedi Checkup Hizmeti

Kedi Checkup Hizmeti

Kediler için sağlıklı yaşama aslımda insanlarla aynı temellere dayanır. İyi bir bakım, iyi bir beslenme kediler için yaşamını devam ettirmede önemli etkenlerdir. Kedinin hayatın doğal akışına uygun olarak yaşı ilerledikçe azı organlarda ve sistemlerde bozulmalar meydana gelebilir. Eğer bu gibi durumlara erken müdahale olursa iyi sonuçlar elde edilebilir. Kedi sahiplerinin kedileri için yılda bir kez olsun Kedi Checkup yaptırmalıdır.

Kedinin uzun ve kaliteli yaşam süresindeki en büyük husus aslında budur. Kediler yaşamış oldukları sıkıntıları sahibine haber vermeyebilir. Bundan dolayı da hastalıkları zaman içerisinde fark edilmediklerimde çok daha kötü bir hal alabilir. İşte bu gibi durumların önüne kedilerin muayenelerini düzenli yaptırmak geçebilir. Kediler için erken tanı olayı çok önemlidir.

Kedilerde Muayene Gerektiren Durumlar ve Yöntemleri

Daha öncesinde hastalık geçirmiş kedilere rutin kontrollerinin dışında onlara özel muayenelerinin de yapılması gerekir. Mesela kedilerde oluşan idrar yollarındaki taş problemlerinin önüne belirli aralıklarla tahlil yapılarak geçilebilir. Peki kediler için muayene gerektiren diğer durumlar nelerdir?

Kısırlaştırılmış bir kedinin genital bölge muayenelerinin yapılması

Dişi kedilerin kızgınlık dönemlerinde yılda bir kez olmak üzere ultrasonografi bakımları, genital vermeme bakımlarının yapılması

Kedilerin kısırlaştırılma ve kızgınlık dönemleri gibi özel durumlarında gerekli olan muayenelerin yapılması önemlidir. Bu muayenelerin aksatılmaması gerekir. Hatta kedi sahiplerinin kedilerin özel muayene durumları ile ilgili bir bilgisi yok ise bunun bir veteriner hekimden öğrenilmesi gerekir.