Köpek Neden Yemek Yemez?

Köpekler de insanlar gibi bazı dönemlerde yemek yemek istemeyebilirler. Yaşanan bu iştahsızlık çok fazla ilerler ise köpeğin sağlığını da olumsuz etkileyebilir. Dönem dönem meydana gelen bu tarz sorunlar, özellikle de köpek bakıcıları tarafından merak edilir. Birçok insan köpek neden yemek yemez? sorusunun cevabını arar.

Köpeğinizin sağlıklı olabilmesi, en başta yemek yemesine bağlıdır. Bundan dolayı iştahsızlık durumları asla göz ardı edilmemeli ve sorun çözülmelidir. Bunu yapmadan önce köpeğinizin neden yemek yemediğini bulmanız gerekiyor. Daha sonra nedene uygun çözümleri uygulamanız gerekir.

Eğer tüm çözümleri yerine getirmenize rağmen iştahsızlık hala mevcutsa hayvanı veteriner hekime götürmelisiniz. Konya veteriner, bu tarz fiziksel ve psikolojik kaynaklı durumlarda size yardım edecektir.

Yemeği Beğenmeme

Tıpkı insanlar gibi hayvanlar da sevdikleri besinleri yemek isterler. Bu nedenle onlara sevmedikleri mamalardan verirseniz, uzun süreli bir iştahsızlık yaşamalarına neden olabilirsiniz. Bu yüzden mamalarını alırken seçici davranmanız gerekir. Beğenmedikleri yiyecekleri yemeleri için onları zorlamamalısınız.

Böyle hareket etmek, mamalardan daha fazla uzaklaşmalarını sağlayabilir. Bazı köpek ırkları mama konusunda çok seçici davranırlar. Eğer beslediğiniz ırkta böyle bir özellik var ise ne tür mamalardan hoşlandıklarını daha önceden araştırmanız gerekebilir. Böylece seçiciliklerini önlemiş olursunuz.

Hastalık Belirtisi

Köpeğiniz belli bir zaman iştahsız olabilir. Ancak bununla beraber farklı semptomlar ortaya çıkabilir. Bu durumda köpeğinizin yemek yemesine neden olan sebep, hasta olmasıdır. Çünkü köpekler hastalandıkları zaman öncelikle doğru düzgün yemek yemeye başlarlar. Bu şekilde zamanla zayıflarlar.

Böyle bir durumda tek yapılması gereken şey, köpeğinizi veterinere götürmenizdir. Çünkü bilinmeyen bir hastalığın tedavini kendi imkanlarınız ile yapamazsınız. İştahsızlık, aslında hafife alınacak bir durum değildir. Çünkü bu tür aktif hayvanlar, kolay kolay yemeden içmeden kesilmezler.

Köpek bakıcısı olarak burada size çok fazla iş düşer. Köpeğinizin gerekli tüm sağlık kontrollerini yaptırmanız gerekir. Eğer bunu önemsemezseniz, daha ciddi sorunları çözmekle uğraşmak zorunda kalabilir hatta köpeğinizi kaybedebilirsiniz.

Mide Bulantısı

Köpekler, bazen nedensiz bir yere bazen de herhangi bir hastalıktan ötürü mide bulantısı yaşayabilirler. Bu bulantılar, doğru düzgün bir şekilde yemek yemelerine engel olur. Mide bulantısı kendiliğinden geçmediği sürece köpekte yaşanan bu durum devam eder. Çünkü bulantı yüzünden hiçbir şey yemek istemez. Bu sebepten dolayı ona zaman tanımanız ve zorlamamanız gerekir. Gerektiği durumlarda veteriner hekimden yardım alınmalıdır. Bulantı uzun süreli devam ederse köpeğinizin rutin kontrollerini yaptırmanız gerekebilir.

Depresyon

Depresyonda olan insanlar az yemek yiyerek ya da hiç yemeyerek kendilerini belli ederler Köpeklerde de durum aynı şekildedir. Çeşitli nedenlerden dolayı depresyona girdiklerinde yemek yememeye başlarlar. Çünkü depresyonla beraber iştahsızlığın ortaya çıkması kaçınılmazdır. Bu durumda köpeğinizi mutlu etmeye çalışmanız gerekir. Günlük yürüyüşlerini daha uzun tutarak işe başlayabilirsiniz.

Normal zamanlardan daha fazla zaman ayırarak, birlikte oyunlar oynayabilirsiniz. Bu şekilde motive edici şeyleri yapmanız, iştahsızlık probleminin zamanla ortadan kalkmasına yol açacaktır.

Ancak depresyon döneminde köpeğinize biraz nazik davranmanız gerekir. Özellikle de kaba ve kırıcı komutlar vermemeye çalışın. Bu şekilde her daim yanında olduğunuzu ona hissettirin. Böylece depresyondan çıkmasını ve eskisi gibi yemek yemesini sağlayabilirsiniz.

Kalitesiz Mama

Köpekler için de kaliteli ve kalitesiz mama ayrımı vardır. Köpek sahiplerinin bu tür ayrımlara çok dikkat etmeleri gerekir. Kalitesiz mama yiyen bir köpek, zamanla yemek yemekten tiksinir hale gelebilir.

Çünkü yediklerinden güzel bir tat alamaz. Yediklerinden tat alamayan hiçbir canlı da yemek yemeye devam edemez. Bundan dolayı her zaman kaliteli mamalar vermeye çalışın. Özellikle de içerisinde vitamin olan mamalardan aldığınızda köpeğinizi daha fazla mutlu edebilirsiniz.

Beslenme Programının Değişmesi

Bazen yoğunluktan dolayı köpeğinizin beslenme programında aksaklık ya da değişiklikler yapabilirsiniz. Köpekler, alıştıkları düzenden kolay kolay vazgeçen canlılar değillerdir. Bundan dolayı var olan beslenme programlarını mümkün olduğu kadar değiştirmemeye çalışın. Sabit düzende ilerlemek, onlar için en iyisidir. Yaşanan değişimler sonucunda köpeğiniz yemek yemek istemeyebilir. Bu durumda da iştahsızlıkla baş etmek zorunda kalır.

Ayrılık Kaygısı

Bir köpek, sahibi çok severse onun için canını bile verir. Ancak bazen sahibinden ayrılmak zorunda kalabilir. Ya da ayrılacağı düşüncesine kapılabilir. İşte bu kaygılar, köpeğin iştahsızlık yaşamasına neden olur. Kafası sürekli ayrılıkta olacağı için yemeklerini yemek istemez.

Köpeklerin Yemek Yememelerine Neden Olan Diğer Durumlar

Köpeklerin yemek yememelerine neden olan diğer durumlar şunlardır:

• Zehirlenme
  • Alerji
  • Ağrı
  • Ağız ve diş problemi
  • Enfeksiyon

Bu durumların da köpeklerde yemek yememeye neden oldukları bilinir.

Köpeğiniz ciddi bir hastalık sonucunda yemek yememeye başlamış ise tedavisini yaptırmanız şarttır. Bunun dışında kalan nedenlerde ise size çok fazla iş düşer. Köpeğinizi yemek yemeye hevesli hale getirmelisiniz. Daha üst düzey kaliteli mamalara geçiş yapmalısınız. Bunun yanı sıra bol bol yürüyüş yaparak da iştahlarının artmasını sağlayabilirsiniz. Bu tür pratik çözümler sayesinde köpeğiniz eski sağlığına kavuşabilir.