Kedi Neden Miyavlar?

Kedilerin miyavlaması kadar doğal bir şey yoktur. Bir şey istediklerinde ya da rahatsız olduklarında miyavlayarak bunu dile getirmek isterler. Ancak bu durumlarda miyavlama tonlarında farklılık meydana gelebilir.

Evlerinde kedi besleyen insanlar, en başta kedilerinin neden miyavladığını merak ederler. Bunu anlamanın en iyi yolu, tonlamasına dikkat etmekten geçer. Miyavlamak, bu hayvanların kullandığı bir iletişim şeklidir.

Ancak insanın bu dili anlaması pek kolay değildir. Kediniz bazen kısa süreli bazen de uzun süreli miyavlayabilir. Bu durumda ilk yapmanız gereken şey, kedinin derdinin ne olduğunu anlamaya çalışmaktır. Eğer tüm çabalarınıza rağmen durumun nedenini tespit edemezseniz, Konya veteriner bu konuda size yol gösterebilir.

İlgi Çekmek

Birçok kedinin miyavlamasının en yaygın nedeni ilgi çekmektir. Çünkü ilgisiz kaldıkları zaman bu isteklerini miyavlayarak dile getirmeye çalışırlar. Sizinle vakit geçirmek ve oyun oynamak istiyordur. Burada dikkat edilmesi gereken nokta kedinizin tepkilerine hemen karşılık vermemenizdir.

Bir süre beklemeniz, sakinleşmesi için yeterlidir. Eğer miyavlamalar çok uzun süre olursa bu süreyi biraz daha uzatmanız gerekir. Kedinizin bu sebepten dolayı miyavlamasına engel olmak için ona her gün gerekli ilgiyi göstermelisiniz. Aksi halde sürekli bir şekilde miyavlayacak hatta belli bir zaman sonra sizden uzaklaşacaktır.

Açlıklarını Belli Etmek

Kedilerin miyavlamasının nedenlerinden biri de açlıklarını belli etmektir. Eğer mama kaplarını zamanında doldurursanız, bu nedenden dolayı miyavlamalarına engel olabilirsiniz. Bundan dolayı gün içerisinde mamalarını eksik etmemeniz gerekir. Bunun yanı sıra sularını da kontrol etmelisiniz.

Açlık yüzünden miyavlayan kediniz, bunu kullanmış olduğu ses tonu ile belli eder. Uzun süredir aç kalan kedilerin miyavlama şiddetleri biraz daha yüksek olur. Hatta aç kaldıkları için agresif bir yapıya girebilirler.

Eğer çok sinirli olduğunu fark ederseniz, mamasından biraz fazla koyarak onu daha mutlu edebilirsiniz. Bu şekilde miyavlamasını da kolaylıkla bastırmış olursunuz. Yine de bu tür durumları yaşamamak için kedinizin bakımını doğru düzgün yapmanız gerekir.

Kızgınlık Döneminden Olduklarını Belli Etmek

Dişi kedilerin kızgınlık dönemlerinde yaygın olarak yaptıkları şeylerin başında miyavlamak gelir. Sürekli bir şekilde miyavlamak, erkek kedilerin dikkatini çekebilmek içindir. Bu dönemdeki miyavlamalarını bastırabilmeniz pek mümkün değildir. Çünkü özel dönemlerinde kendilerine müdahale edilmesini pek fazla sevmezler. Kediniz, kızgınlık dönemine girmişse bu dönemden çıkana kadar miyavlamalarına katlanmanız gerekir. Çünkü çiftleşebilmeleri için bu şekilde miyavlamaları gerekir.

Stresli Olmak

Kediler de kendi dünyalarında birtakım psikolojik sorunlar yaşarlar. Bu sorunların başında ise stres yer alır. Evinizde yaptığınız değişimler, yeni hayvanlarla tanışmak ve yeni insanlarla bir araya gelmek gibi nedenlerden dolayı stres oluşabilir.

İşte bu durumlar meydana geldiği sırada kediniz sürekli miyavlamaya başlıyor ise bu değişikliklerden kesinlikle hoşlanmadığını dile getiriyor demektir. Streslerini tetikleyen sebepler ortadan kalkmadığı sürece de bu miyavlamaların ardı arkası gelmez.

Kendilerini bu yüzden çok kötü hissettikleri zaman da yine miyavlama ile tepki gösterirler. Özellikle de istenmeyen başka bir kedi ile aynı ortamda yaşamak, onlar için eziyet haline gelir. Ve miyavlamalarını kolay kolay susturamazsınız. Bunu engellemenin en iyi yolu ise kedinizi sosyalleştirmenizden geçer.

Hasta Olmak

Eğer kediniz hasta ise bunu belli edecek ilk sinyal miyavlamasıdır. Hafif inleme şeklinde bir ses çıkarır. Eğer uzun zamandan beri kediye bakıyor iseniz, tonlamalarının ne anlama geldiklerini rahatlıkla tespit edebilirsiniz.

Kediler, hasta oldukları zaman huysuz da olabilirler. Miyavlamanın yanı sıra farklı sesler çıkardıklarında hastalıklarını size belli etmek isterler. Ancak bazı kediler, hasta olsalar bile bunu gizleyebilmeyi çok iyi bilirler. Genel olarak hastalanan her kedi hem miyavlar hem de mamasına ilgi göstermez.

Yaşlanmak

Nasıl ki insanlar yaşlandıkları zaman belirtiler göstermeye başlarlarsa kedilerde de aynı şekilde olur. Yaşlanan kedilerin birtakım kafa karışıklıkları yaşadıkları gözlemlenmiştir. Bu karışıklıktan dolayı nedeni olmaksızın miyavlamaya başlarlar. Bu miyavlamalar, gecenin bir vaktinde de ortaya çıkabilir.

Eğer kediniz yaşlı ve geceleri sürekli olarak miyavlıyor ise bulunduğu ortamın ışığını yakabilirsiniz. Ancak her şeye rağmen miyavlamanın sonu gelmek bilmiyor ise veteriner yardımına ihtiyacınız olabilir.

Size ''Merhaba'' Demek İçin

Kediler bizim dediklerimizi biz de kedilerin dediklerini anlamayabiliriz. Ancak kendi dillerince bize bir şey anlatmak istemeleri doğaldır. Kediler bazen ufak bir merhaba için de miyavlıyor olabilirler. Ancak bu tür miyavlamaları son derece kısa olur. Eğer kedinizin dilini çözdüyseniz, bu amaçla miyavladığı zaman onu hemen anlayabilirsiniz.

Kedilerin Miyavlamasının Diğer Nedenleri?

Kedilerin miyavlamasının diğer nedenleri şunlardır:

• Dikkat çekmek istediklerinde
  • Yalnız kalmayı sevmediklerinde
  • Doğum yaptıklarında
  • Acı ya da ağrı yaşadıklarında
  • Tuvalet konusunda sorun yaşadıklarında
  • Korktukları zamanlarda

Gibi nedenlerden dolayı da miyavlama gereksinimi duyarlar. Bir kedinin tam olarak neye miyavladığını anlamak için onu çok yakından takip etmek gerekir. Eğer kedinizle ilginiz pek fazla değilse miyavlama sebebini kolayca bulamazsınız. Bu yüzden onları yakından tanımanız çok önemli bir detaydır.